Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka na základních školách
Botková, Anna ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Wildová, Zuzana (oponent)
Na základě Malé revize Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání přibyly do seznamu kompetencí i tzv. kompetence digitální. Úkolem škol tedy bylo tyto změny zanést do svých školních vzdělávacích programů, ale především těmito kompetencemi začít vybavovat své žáky. V teoretické části práce jsou vymezeny klíčové pojmy související s problematikou digitálních kompetencí a zároveň jsou ve stručnosti představeny dostupné podpůrné nástroje. Výzkumná část práce mapuje současný stav zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka na třech vybraných základních školách. Pro popis tohoto stavu bylo zvoleno dotazování pedagogů a koordinátorů revize školního vzdělávacího programu. Toto bylo doplněno pozorováním výuky a obsahovou analýzou příslušných dokumentů. Výzkumný vzorek tvořili 3 koordinátoři a 4 vyučující 2. stupně ZŠ, se kterými byly provedeny řízené rozhovory. Za použití kvalitativních postupů analýzy dat jsou představena klíčová zjištění týkající se zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka, zejména samotná příprava revize a metodická podpora, dále připravenost vyučujících digitální kompetence do výuky českého jazyka zapojovat a následně samotný způsob zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka. V závěru jsou představena metodická doporučení, která mohou...
Materiální výukové prostředky ve výuce praktického vyučování
Požár, Tomáš
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití materiálních výukových prostředků v oboru Mechanik Elektrotechnik – Informační technologie. Cílem práce je poskytnout přehled o dostupných didaktických učebních pomůckách a materiálních prostředcích pro výuku v odborném výcviku a popsat možnosti financování výukových prostředků pro školy. Práce se skládá ze čtyř kapitol, které se zaměřují na seznámení s oborem, didaktické učební pomůcky, materiální prostředky a financování. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky rámci výuky v oboru Mechanik Elektrotechnik – Informační technologie.
Dopravní výchova ve školní družině
Škaldová, Karolína ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem dopravní výchovy ve školní družině. Teoretické kapitoly se zabývají oblastí volného času školní družiny a Domu dětí a mládeže. Cílem bakalářské práce je charakterizovat různé pojetí dopravní výchovy pro mladší školní věk v současné době. Dále je cílem bakalářské práce didaktický návrh projektu dopravní výchovy pro školní družiny na dopravním hřišti Domu dětí a mládeže. Východiskem pro návrh je analýza zkušeností a očekávání vychovatelek školní družiny. KLÍČOVÁ SLOVA školní družina, školní kurikulum, dopravní výchova, dětské dopravní hřiště
Práce se školním vzdělávacím programem a výuka zeměpisu na základních školách
KALINA, Matyáš
Rok 2007 znamenal pro české vzdělávání přechod na dvoustupňový systém vzdělávacích dokumentů, jež mnozí označovali za revoluci. Dodnes je však patrné, že pro řadu škol a učitelů tato změna proběhla pouze na papíře, což negativně ovlivňuje i výuku zeměpisu. Tato práce umožňuje nahlédnout do problematiky práce s ŠVP a výuky zeměpisu pohledem učitelů základních škol. Teoretická část se věnuje historii i současnému systému vzdělávacích dokumentů České republiky. Dále je nastíněna i teorie výuky zeměpisu. V praktické části byly vedeny polostrukturované rozhovory s 21 učiteli zeměpisu, které umožnily prohloubit porozumění o výuce zeměpisu a práci s ŠVP. Vzhledem k malému rozsahu šetření nelze výsledky považovat za reprezentativní, i přes to práce do určité míry potvrdila formálnost školních vzdělávacích dokumentů. Práce učitelů a škol s ŠVP zůstává v mnoha případech značně povrchová. Charakter výuky zeměpisu dosahuje značných rozdílů mezi učiteli, české školství je značně diferencované. Šetření také poukázalo na slabou pozici sociální geografie a terénní výuky ve výuce zeměpisu na základních školách. Polostrukturované rozhovory obsahovaly celkem 18 segmentů, 9 o práci s ŠVP a 9 o vybraných segmentech výuky zeměpisu.
Historie chemických výrob na území ČR
Grassinger, Tomáš ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent)
Předkládaná práce se zabývá tématem chemických výrob a jejich historie v České republice. V České republice má právě chemická výroba dlouhou a slavnou tradici. V úvodní pasáži je nastíněna problematika ukotvení tématu chemických výrob v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a školních vzdělávacích programech dvaceti vybraných škol na Chrudimsku a Pardubicku. V další kapitole práce přináší syntézu informací o výrobách několika desítek chemických látek, které jsou obsaženy v současných učebnicích chemie. Všímá si také historických učebnic chemie od roku 1945, v nichž se vyskytují další fakta, v současnosti již neuváděná, která syntézu dále obohacují. Ve třetí části předkládané práce je uvedená syntéza doplněna historii vybraných významných, tradičních či jinak zajímavých chemických výrob na území České republiky. Tato fakta byla získána prostudováním dostupných zdrojů, tištěných i elektronických. Předkládaná práce tak představuje souhrn faktů k dané problematice, který může posloužit učitelům i jejich žákům k získání základní orientace v dané problematice a snad je i inspirovat k dalšímu vzdělávání v oboru. KLÍČOVÁ SLOVA chemické výroby, historie chemických látek, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací programy, učebnice pro základní školy
Participace Policie ČR na školních programech prevence
Holubová, Monika ; Novotná, Jiřina (vedoucí práce) ; Pidrmanová, Zuzana (oponent)
NÁZEV: Participace Policie ČR na školních programech prevence AUTOR: Monika Holubová ÚSTAV: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiřina Novotná ANOTACE: Práce se zaměřuje na primární prevenci na I. stupni základních škol. Zabývá se participací Policie ČR na realizaci preventivního programu školy. Empirická sonda se zabývá realizací programu na případu dvou tříd a účinností programu. Zabývá se i výsledky učení po bezprostředním ukončení programu prostřednictvím didaktického testu KLÍČOVÁ SLOVA: evaluace vzdělávacího programu, kurikulum školy, programy prevence rizikového chování, participace policie ve vyučování
Postavení atletiky ve školním vzdělávacím programu na 1.stupni základní školy
Šašková, Veronika ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Na základě analýzy školních vzdělávacích programů a získaných výpovědí učitelů ve své práci zjišťuji a ověřuji zastoupení atletiky na 1. stupni základních škol. Název diplomové práce: Postavení atletiky ve školním vzdělávacím programu na 1. stupni základní školy Zpracovala: Veronika Šašková Vedoucí diplomové práce: Mgr. Zdeňka Engelthalerová Cíle práce: Zjistit postavení atletiky na 1. stupni ZŠ Klíčová slova: atletika, mladší školní věk, rámcový vzdělávací program, osnovy Základní škola, školní vzdělávací program
Diferenciace výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1.stupeň ZŠ
Svobodová, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Práce se zabývá diferenciací výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1. stupeň základní školy. Jejím cílem je popsat podmínky a podoby diferenciace výuky tak, jak jsou zakotveny ve školních vzdělávacích programech vybraných pražských škol a ověřit, zda a jakým způsobem jsou v praxi naplňovány. Zaměřuje se převážně na péči o skupiny žáků, pro které je diferenciace značně žádoucí a kteří jsou běžně vzděláváni na základních školách. Jedná se o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu v podobě kazuistik vybraných pražských základních škol, jejich školních vzdělávacích programů a realizace diferencované výuky v praxi. Kazuistiky obsahují popis funkčních a vyzkoušených modelů individualizace a diferenciace v práci těchto škol. Z organizačních schémat diferenciace, tak jak jsou popsány v teorii, jsou v praxi používány nejčastěji kombinace diferenciace vnitřní - v rámci kmenových tříd - individualizací nebo i skupinově (někdy za pomoci asistenta pedagoga), a skupinové diferenciace vnější, nejčastěji vznikající za účelem zvláštní péče, ať už o skupiny žáků se specifickými vzdělávacími potřebami nebo žáky nadané. Klíčová slova: diferenciace, individualizace, nadané dítě, školní vzdělávací program, žák se speciálními...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.